onsdag 10 april 2013

Nej men...

Ska det komma ett hundigt inlägg i den här bloggen??

Jo tänk för att det ska det;-)).

Leia är skendräktig så jag skyller på det. Jag skyller hetheten (heter det verkligen hetheten??), pipet, knallningarna och allmänna vimsigheten på skendräktigheten. Det blir enklast så. Men sen tänker jag att lite ordning och reda nog inte skadar ändå. Det har nog blivit lite mycket av den roliga träningen på sistone. Vi tränar ju ihop några stycken och har höjt upp nivån ett par snäpp. Det är rätt mkt action, ganska mycket svårare än det vi tränat innan och mycket skott. Så jag har fått en hund som har lite (läs alldeles) för mycket förväntan på träningen. Hon behöver tas ner lite, samlas ihop, stoppas in i boxen, få stramare tyglar, komma back to basic... Etc etc etc...

Sagt och gjort. Idag blev det strama tyglar. Inget trams, inget flams. Efter en avlämning SITTER man ner *spänner ögonen i henne* och kastar sig inte in vid sidan för att bege sig ut mot nästa äventyr. Vid kommandot sitt SÄTTER man ner arslet där man står, man vänder sig inte först mot det roliga området. När man sitter SITTER man KVAR även efter man fått en klapp. Och vid kommandot FOT går man vid benet, inte lite snett framför. Och ser man glad, vilt och busig ut är man i och för sig söt, men man får inte hämta in några dummisar i det sinnesläget.

Det gick på det hela taget bra, men kändes sjukt bra! Har inte riktigt kunnat hantera henne på våra gemensamma träningar, jag blir lite handfallen när hon flippar eftersom hon vanligtvis aldrig gör det. Nu ska jag köra lite fler tråkträningar i veckan och hoppas att tråkmoodet hänger med på kulträningen nästa vecka;-).


En närsökshög




En bebishög




En hög gunga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar