fredag 26 februari 2016

Droppar i ögonen...

... har samtliga av mina barn fått utstå vid olika ögonundersökningar. Axel för att nån BVC-sköterska tyckte att han skelade, twinsen för att de var så prematura.  Idag var det dock Leias tur att få droppar som vidgade pupillen...

Jag har senaste tiden i vissa ljuslägen tyckt att hon sett helt grå ut i ögonen.  Med tanke på att en av hennes kullbröder haft total katarakt som kan vara ärftlig var jag nästan säker på att det var det hon hade fått.

Efter att ställt in en undersökning förrförra veckan för att alla var sjuka, inklusive mormor som skulle följt med som barnvakt var det inte läge att ställa in igen. Trots att alla fortfarande är sjuka och jag nästan sjukast... Dessutom är närmsta ögonveterinär i Norrköping så det är ju lite av ett projekt.

Hur som helst så hade hon inte alls total katarakt och ingen ärftlig ögonsjukdom alls. Däremot uttalad normal sklerotisering i ögat, det är det som ser grått ut. Påverkar dock inte synen alls. Sen hade hon en liten liten fläck som kunde utvecklas till starr, så veterinären tyckte vi skulle kolla om det om ca 1 år.

Skönt att få det gjort och skönt att vi slapp operation! Axel var med hela dagen och vi firade efteråt med att gå på Pizza Hut.  Svinäcklig pizza enligt Axel, men det sa han aldrig till mig utan till pappa när vi kommit hem. Till mig sa han ingenting utan höll god min. Åt iof sig ganska lite😄

Nu har jag en mysig helg framför mig med tre jobbnätter.  Det är drömscenariot när man inte mår helt bra... Björn börjar också bli sjuk här hemma och får det också mysigt när han ska behandla de fortsatt febriga, hostiga och eländiga barnen på nätterna. Fy fan, låt det bli sommar snart så alla virus dör!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar