lördag 13 februari 2016

Dubbla profiler på Google...

är ingenting jag kan rekommendera... Om man nu inte gjort det medvetet och haft en plan med det. Och man då kanske kommer ihåg sina inloggningsnamn och sina lösenord.

Jag har länge känt en viss förvirring när jag loggar in på olika Google-kopplade sidor. Jag har varit säker på att jag haft ett visst lösenord och ändå funkar det inte. Jag har bytt lösenord, skrivit upp det noga och sen har det lik fasen inte funkat nästa gång... Och jag har bytt igen och igen och ibland har det gamla funkat och ibland det nya och ibland inget alls. Och jag har varit helt förvirrad. Dessutom har en hel del av mina mail varit helt puts väck. Fast jag vet att jag skickad dem, läst dem eller vad det nu kan vara. Så har de bara varit borta sen...

När jag nu skulle få Blogger-appen att fungera i telefonen drogs det hela till sin spets. Jag upptäckte då att jag har 2 Google-konton, med olika mailadresser och uppenbarligen olika lösenord. Det ena är Googlekontot jag använder till allt i min telefon, till mailen och diverse andra bra sidor. Det andra är ett gammalt Googlekonto som jag haft till min blogg och följaktligen behövdes för att kunna logga in där... Stor förvirring... En del följer mig där och en del andra på det nya Googlekontot.

Jag vet ännu inte riktigt hur jag ska få ordning på det här. Det lutar nog åt att jag får behålla mitt gamla Googlekonto och försöka fasa ut det nya... Men det är det nya jag har använt till min mail så det kan nog bli en del förvirring närmsta tiden...

I-landsproblem á la grande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar