lördag 13 februari 2016

Klart hon ska bli

...hästtjej!! Idag var det dags att påbörja projektet hästtjej😄 Målserum har ponnyridning varje lördag och idag var Elin äntligen anmäld.  Det var så himla mysigt att åka ut bara hon och jag och hon riktigt njöt av egentiden. 

I min värld är ponnyridning ridning på små shetlandsponnies, så var det inte riktigt i verkligheten .Elin fick den näst minsta hästen, ändå var hon nog en C- ponny tror jag. Långt, effektivt steg hade hon också och Elin hade uppenbarligen halkiga fleece byxor.  Hon kanade lite hit och lite dit, var mest intresserad av ridhusets olika skyltar och av Willes storasyster som ledde en häst. Men hon red hela tiden och tyckte att det var väldigt roligt! Sitsen ska vi träna lite mer på, vi skyller även den säckiga hållningen på en fluffig täckjacka 😄

Även Oscar bjöds på lite egentid med sin mamma idag. Han fick studiebesök på mitt gamla jobb, Akuten, där han fick inhalera och ta lite prover. Myspys på hög nivå😉

Nu sover alla barn gott för att kunna vakna om ca 30 min när jag ska lägga mig. Vabbruari, nu känner vi igen dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar