torsdag 3 mars 2016

9:e februari...

...var senaste gången barnen var på dagis. Nästan en månad sen. Den här veckan hade vi sen 2 dagar de skulle vara på dagis innan vi ska till fjällen.  Jag har haft lätt ångest för dessa dagar en längre tid. "Tänk om det går magsjuka just då". " De kanske ska vara hemma, de har ju inget immunförsvar och kommer smittas av allt"... Osv. Men det är dåligt med ersättning från försäkringskassan för att vara hemma med barn "så att de inte blir sjuka". Och jag tror inte heller mina kollegor skulle vara överförtjusta.

Sagt och gjort,  igår lämnade vi dem. Under alla åt vi haft barn på vår förskola tror jag att de barn som kräkts på förskolan kan räknas på ena handens fingrar. Igår när Björn hämtade hade de just skickat hem 3 barn som hade kräkts. Idag på jobbet fick jag ett mail där orden flimrade: vinterkräksjuka, halva bargruppen hemma, 48 h-regel, personal sjuk, diarré, kräkningar ... ...

Blev genast illamående. Snodde en skvätt handsprit från jobbet och hämtade genast mina barn.

I övermorgon åker vi till fjällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar