söndag 21 februari 2016

Hotellfrukost

... är det absolut bästa jag vet! ! Jag är och har alltid varit en riktig frukostmänniska. Från barnårens klistriga havregrynsgröt till nutidens vardagsfrukostar med kvarg-yougurt, granola och grovt bröd med skinka på. Men det mysigaste av allt är såklart lyxiga hotellfrukostar!  Det är det bästa när man bor på hotell och nu har jag insett att man ju kan få det även när man inte bor på hotell!

Dessutom är det en perfekt gebort -present eftersom man även då inkluderar sig själv 😄 . Idag var det dags att låta min kompis Anna få njuta av sin julklapp. Vi promenerade ner till stan och Stadshotellet och satt sen i flera timmar och pratade och åt frukost, goda ostar och drack gott kaffe. Supermysigt!  Som tur är har även mamma hittat ett gammalt presentkort på frukost från mig, så snart är det nog dags igen hoppas jag!

Här hemma är det fortsatt sjukstuga.  Man börjar bli sjukt less på det här alltså, de avlöser varandra. Igår var Elin jättedålig igen, feber över 40 grader och sov konstant hela dagen. Idag ligger hon nån grad lägre och är piggare. Istället har Oscar, som varit feberfri i flera dagar 40 graders feber... Jag terroriserar 1177 och sjukvården i övrigt genom att åka in med barnen lite nu och då. Virus är förvånansvärt diagnosen varje gång... Nämen?? 😄 

De enda som inte är sjuka är vi vuxna och det är ju otroligt i sig. Däremot är vi sjukt uttråkade och i stort behov av egentid mellan varven. Man blir liksom galen av att bara gå mellan 4 väggar här hemma. Och all denna mat... Frukost, lunch, mellis middag och kvällsis.  Alltid är ju några av barnen friska och hungriga. Eller de säger iaf att de är hungriga... Sen äter de två teskedar. Och sen har man iaf all disk och allt plock. Innan man fått bort allt är det dags för nästa mål. Diskmaskinen är full typ 2 ggr per dag.

Ikväll är det dags för min egentid igen. Dubbelpass på gymmet igen.😁 Första gången jag längtar till ett gym, haha. ..

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar