onsdag 27 januari 2010

Ibland undrar jag hur jag är funtad...

Ligger och slötittar på nyheterna som ju uteslutande handlar om Saab-Spykeraffären... Och jag får tårar i ögonen (!) när Saabs vd med gråt i rösten tar emot folkets jubel och tackar för allt stöd han har fått under året. Herregud, jag struntar väl nästan i Saab, varför ska jag alltid få tårar i ögonen så fort det är nåt lyckligt på tv:n. Vi ska inte prata om Extreme Home Makeover, där gråter jag så det sprutar...

Nu tycker jag för övrigt igen att det kan sluta snöa. Det är ju helt SJUKT mycket snö ute nu, och det bara fortsätter att vräka ner! Jag har eldat och eldat och eldat i öppna spisen idag, murstocken är så varm så man kan steka ägg på den. Sen kom Björn hem och skrämde mig att det kunde bli sotbrand, då slutade jag genast elda. På fredag kommer Spis och Skorstenshuset och sätter in en kassett i spisen, då ska jag elda igen!

En varm och skön eld, ingen sotbrand!!


Idag skulle Axel fått sin andra svinspruta, det har inte varit populärt... Och helt lägligt så väcktes jag kl. 22.00 av att han kräktes... Så han slapp alltså sprutan! Men, mamman är hård, och han har kryat på sig bra idag så imorgon har jag bokat en ny tid... Om han inte blir sämre förstås. Han har förövrigt varit en helt exemplarisk liten solstråle hela dagen idag, trots att han varit sjuk. Så snäll, söt och rolig! Skönt med såna dagar ibland.

En nybadad liten sjukling värmer sig framför brasan...

Nu ska jag fortsätta gråta till Saab-Spykeraffären, ibland är det skönt att lätta på trycket liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar