måndag 1 februari 2010

Sitter här med en kopp kaffe...

...och försöker intala mig att en apelsin till kaffet är precis lika gott som en bulle... Går lite sisådär, men det är ju första dagen denna gången, så motivationen är ännu på topp... Får så hur länge det håller... Jag har ju velat gå med i Viktväktarna, tycker ju att deras koncept är toppen eftersom man då kan äta hur mkt frukt och grönt man vill i princip. Tyvärr bor vi ju i världs ändå så Viktväktarna finns inte här längre... Istället har jag gått med i viktklubb, men är ännu inte riktigt övertygad. Krångling och jobbigt tycker jag än så länge...

Det var igår i samband med garderobsrensning som jag verkligen insåg att nåt behövde göras. Då hade jag inte vägt mig på typ tre månader. Nu var inte vikten riktigt så illa som jag befarade, men jag är nog mer otränad och oformad än jag varit tidigare. För det känns som att inga kläder passar längre...

I lördags var vi i Falerum och shoppade loss på klädhuset där. Blev en hel del Esperitkläder, gillar framför allt deras byxor och kjolar... Det var 18 grader kallt på morgonen och -20 när vi åkte genom Uknadalen. Brr!!!

Vi har nu haft vår beskärda del av sjukdomar för ett tag tycker jag... Axel och jag var ju förkylda förrförra veckan, sen började det kännas bättre. I tisdagskväll vaknade jag av att Axel kräktes, hela sängen och hela vägen ut till toan blev helt nedspytt... Bara att ringa jobb och dagis, och då fick han ju såklart vara hemma både ons och tors eftersom det helst ska gå 2 dygn efter kräkning så här i magsjuketider... Men, sen var han pigg direkt på onsdagen, åt och drack som vanligt, och ingen diarré. Däremot blev han rejält förkyld på onsdagen så jag undrar om det var så att han hade feber på natten innan och det var pga den som han kräktes. Jag kräks också när jag får feber och jag vet att Axel också gjort det tidigare... På torsdagskvällen var det min tur att bli förkyld igen och på fredagen var jag riktigt hängig... Nu har jag piggat på mig lite och ska snart gå och jobba...

I källaren håller vi på och bilar upp avloppet. Vi ska ju göra om tvättstugan och sätta in toalett där och då var vi tvugna att bila upp en del av avloppet. Och då tyckte VVS-firman såklart att det var bäst att byta allt avlopp, så då gör vi det... Hoppas att det höjer värdet på huset rejält, för det ser inte kul ut därnere precis...

Nu ska jag häva i mig det sista kaffet innan pappa kommer och kör mig till jobbet. Så bra man har det...

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni inte kräks i helgen syster. Bok inhandlad till Axel..

    Syns på fredag

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera