måndag 18 januari 2010

Haha, ibland får man sig ett gott skratt!!

Idag var jag på väg hem från dagis i snöyran... Bosse och jag hade varit och lämnat Axel och på hemvägen brukar Bosse alltid få gå mycket lös och busa runt i snön. Så även denna dag, vi gick genom stora lekparken här ovanför och han busade och jagade vante. Sen såg jag att jag fick möte med en tjej med barnvagn så jag ropade in Bosse och han kom fint, jag sa "här" och han gick fot vid mötet. Tjejen hade väl tittat på oss en stund innan och vi började prata då hennes man var sugen på en border. Hon tyckte Bosse var så lydig och trevlig och jag förklarade att jag trots allt hade lagt ner många timmars träning på Bosse. Tillslut sa vi hej då och jag gick vidare, Bosse fortfarande lös.

När jag kommer fram till ett övergångsställe tar jag in Bosse och ser att jag på andra sidan gatan får möte med en man med 2 golden retrivers. Jag sätter på Bosse kopplet och tar honom fint på vänster sida. När vi möter mannen med hundarna tappar han helt kontrollen och en far ut rakt mot Bosse, mannen skriker och håller på att halka men får tillslut in sin hund igen. Bosse gurglar till lite grann, tycker väl att unghunden beter sig väldigt olämpligt. Bosse och jag står fint och väntar att han ska få kontroll på sin hund igen... Vi börjar prata lite mannen och jag och jag förklarar att Bosse inte tycker om andra hundar och inte vill att nån ska hälsa på honom. Han tittar lite med förfäran på Bosse och säger:
-"Ni kanske skulle gå en valpkurs"...

Mitt enda svar blev:
-"Ja, kanske det" och så gick jag...

Men skrattade gott hela vägen hem!!

2 kommentarer:

  1. HA hA hAA!! Han skulle bara veta att Bosse är 9!! Valp! ;)
    KRAMAr /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska man säga... Vissa personer tror att de vet så mycket och ska komma med små tips. Alla saker kanske inte ens går att träna bort. Bella till exempel väljer bort att hälsa på andra hundar när vi är ute. Behöver vi också gå på en valpkurs ;)

    Ska du köpa en ny hund? Spännande!!

    SvaraRadera