tisdag 19 januari 2010

Snö snö och mera snö...

Jag trodde väl aldrig att jag skulle skriva det här, jag som älskar snö och vinter, men nu kan det väl snart vara nog?? Nu har det kommit ytterligare nästan 2 dm i natt och det är FULLT med snö nu! Idag har Axel och jag varit ute i nästan 2 timmar och gått promenad och skottat. Det finns ingenstans att göra av snön längre.... Axel är lycklig för det är gigantiska snöberg överallt! Vi lekar Mamma Mu och Kråkan på alla snöhögar, då "bor" vi en liten bit från varandra och går till varandra och fikar. Ibland har Kråkan (Axel) inte tid att komma för han måste se klart på fotbollen först... Ganska roligt, i alla fall de första timmarna...

Axel har lärt sig att slå kullerbyttor, något han är extremt lycklig över. Han slår kullerbytter hela tiden i vår stora säng. Nåt som han inte lärt sig är att åka skidor. Idag skulle han göra ett nytt försök, och herregud så arg han var!! Han låg mitt i vägen och bara skrek!! ´Tur att jag inte tog med honom till fjällen!!

Är ledig idag igen, tvättar lite och ska snart ta med mig Axel och handla. Imorgon går jag på nattpass och jobbar 3 nätter. Nu ska jag engegera mig lite i sonen som dansar omkring till Metallica... Försöker få honom att lyssna på Winnerbäck, men han hävdar bestämt att det är tjejmusik.... Nytt försök...

4 kommentarer:

  1. Hahah syster du skriver så bra. Jag sitter alltid med ett leende på mina läppar när du skriver om vad Axel har gjort..

    SvaraRadera
  2. Hi hi hii! Kramar från 2 snuviga i Uppsala (U o T)

    SvaraRadera
  3. Ja, du bror, men jag skriver bara vd han gör och säger... Det är Axel som står för det roliga... Jag tänkte på dig idag för han säger alltid "Klariga, färdiga gå" innan han slår kullerbyttan. Jag försökte få honom att säga "klara" men då hävdade han att Peppe säger "klariga"...

    SvaraRadera
  4. Hahah känns som jag lär honom bra saker faktiskt.. Ska bli kul om ni följer med upp till Stockholm den 6-7 feb.

    //London

    SvaraRadera