onsdag 20 januari 2010

Tradera...

...fick jag tips om att man kunde sälja barn på... Idag känns det som en bra idé! När vi var små ville min mamma sätta ut oss på "Chansen" i Västervikstidningen, dåtidens Blocket.... 50 öre skulle vi kosta... Det är väl så att de flesta barn är till salu då och då...

Skämt åsido, jag tror att Axel antingen är sjuk och inte mår bra, eller så är han mitt inne i sitt jobbiga 3-årsliv... Han är i alla fall inte särskilt rolig att ha att göra med för tillfället. Fruktansvärt arg och ledsen hela tiden. Han gråter och skriker för allt, för att man hjälper honom, för att han inte kan själv, för att han ramlar, för att legot inte går att sätta ihop, för att han inte får cykla inne, för att han inte får kasta ut snö där jag nyss skottat osv osv.... Ni hör själv, det blir ganska många konflikter på en dag. Och nu när jag har varit hemma med honom hela förra veckan och måndag förmiddag, hela tisdagen och halva dagen idag, var det rätt skönt att lämna honom på dagis vid 13 idag och gå hem och lägga sig i sängen... Jag somnade gott! Ska iväg och jobba natt snart, så SÅ lyxigt var det inte.... Sen kom han hem igen och sparkade en toffla rakt på min näsa och så var det igång igen...

Bosse har fått flera erbjudanden om valpkurs efter måndagens blogginlägg, får se vilken kurs jag väljer. Det blir nog där han får pensionärsrabatt tror jag... På nåt sätt känns hunduppfostran som en piece of cake när man har en treåring i huset...

Stackars Bosse har även han råkat i Axels klor. Det senaste nu är att han går fram till Bosse, lyfter upp hans ena framtass rakt upp i luften och ropar "Superbosse!!". Bosse tycker inte att det är jättekul...

Nu tittar vi på "Landet Brunsås". Ett roligt program!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar