fredag 8 januari 2010

Nu har jag fått så mycket skäll...


...för att bloggen inte uppdateras, så jag får falla för trycket... Här kommer lite från min värld tillslut. Jag börjar med att förklara mig varför jag aldrig uppdaterar längre. Svaret heter, i-phone, och en sån finns i min ägo sedan början av december. En helt fantastisk liten maskin som gör allt jag ber den om. T.e.x. uppdaterar status på Facebook hela tiden och kollar mailen och läser Aftonbladet och kollar Blocket... Nackdelen är dock att jag inte har fått koll på min blogg, jag kan av någon anledning inte skriva i den. Följden blir alltså att jag inte uppdaterar. Så enkelt är det. Jag tror inte jag har varit inne på min dator sammanlagt en timme sen jag fick min älskade i-phone...


Julen har kommit och gått och jag ska väl börja med den största nyheten av dem alla... Vi lever sedan julafton i ett napplöst hem!! Vi har ju bearbetat Axel sedan i somras om att ge napparna till tomten så att han kan ge dem till sina brorsor... Så när tomten väl kom så var det första han gjorde att han sprang och hämtade sina nappar. Han var helt överlycklig när han väl fick lämna dem. I utbyte fick han en "Kråkan" från Mamma Mu-serien att ha på natten. Lika lycklig var han inte när han väl skulle sova på kvällen, men det gick ändå över förväntan. Han var lite ledsen i några minuter och efter det har han inte frågat efter napparna en enda gång. Helt otroligt!! Jag hade ju lägligt lagt nattjobb på julaftonsnatten för att slippa ifrån det, men det gick som sagt helt smärtfritt. Skönt!


Innan jul var jag uppe och hälsade på min bästa vän i Knivsta. Vi hade en riktig tjejhelg med shopping i Stockholm på lördagen, shoppade bl.a. ett par supersnygga stövlar. På kvällen var det fest och sen utgång på Flustret med schlagerbar för hela slanten hela kvällen. Enda avbrottet var för att shotta lite turkisk peppar då och då... Målet med resan var egentligen Älvsjömässans stora hundutställning, Hund 2009 på söndagen. Den blev av förklarliga skäl inställd för vår del... Resans mål fick raskt omvandlas till just tjejhelg... Mycket trevligt hade vi i alla fall!!


Otroligt mycket snö har vi ju också! Himla härligt och Axel tycker det är jättekul! Vi har hunnit med en del snowraceråkning i backe och på promenaderna är det bara snowracer som gäller. Vagn tar man sig ju knappt fram med längre! Skottat och skottat och skottat har vi gjort!


Nu väntar vi på våra goda vänner från Uppsala som är på väg på hala vägar. Mimmi och Daniel ska komma med sin hund Troy, Axel är eld och lågor inför detta. Vi fick dock säga att Troy sover i bilen så han kunde gå och lägga sig innan de kommer... Annars blir det sent!


Sälen har jag också hunnit med med mina arbetskamrater. Otroligt trevligt sällskap och gott om vin och Jägermeister gjorde att det var fantastiskt roligt! Jag la ner lagom mycket energi på skidåkningen och fokuserade hårt på after ski. Roligt!!


Nu ska jag hälsa Daniel och Mimmi välkomna! Kram!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite nytt på bloggen. Hälsa Axel från morbror...

    SvaraRadera