måndag 25 januari 2010

Här hemma kör vi stenhårt...

...på "Good cop, bad cop". Och alla ni som känner både mig och Björn förstår genast att jag inte är den snälla...

Axel har varit som en liten ängel i helgen när Björn har varit hemma, Björn har ju sånt otroligt tålamod och busar och leker med honom hela tiden. Idag åkte Björn till jobbet på morgonen och jag och Axel var hemma. Det tog ungefär en timme, sen var vi osams. Jag blev vansinnig när han bara springer iväg så fort man ska göra nåt med honom, t.ex. borsta tänderna eller tvätta av honom. Men påföljd att jag sprang efter, lyfte upp en skrikande, sparkande unge och bar honom med våld ut till badrummet. Axel blev såklart jätteledsen och grät att han längtade efter pappa. Sen följde denna konversation:

A: Jag ska flytta till ett eget hus!!
L: Jaha, men vem ska laga mat till dig då?
A: Det kan jag göra själv!
L: OK, men vem ska tvätta dina kläder?
A: Jag behöver inte tvätta kläder!!
L: OK, men vem ska byta blöja på dig då?
Tystnad...
A: Då får DU flytta till ett eget hus, pappa och jag ska bo kvar här!!

Smart drag!! Så nu är det bara för mig att börja se mig om efter nåt litet krypin. Undrar om jag får ta Bosse med mig??

Sen var vi faktiskt vänner hela vägen till dagis, tro det eller ej!!

1 kommentar:

  1. Hahah jag älskar min gudson. Jag har hittat en bok jag ska köpa till honom. Den ska han få när ni kommer upp.

    SvaraRadera