torsdag 30 oktober 2008

Vilket fruktansvärt...

väder vi har!! Full storm, svinkallt och ösregn!! Så hotar de att det ska komma upp till 10 cm blötsnö under natten! Usch usch!!

Axel fick inviga sin overall idag, han tyckte det var jättemysigt. Får se om det är lika roligt om 2 veckor... Vi var ute en sväng på morgonen, sen har vi inte varit utanför dörren! Maria och Isak var här och fikade på förmiddagen, sen har Axel och jag bakat med trolldeg och lagat mat på eftermiddagen. Nu efter maten var jag på stan en liten sväng... Jag köpte ju vinterskor till Axel häromdagen, sen har jag haft sån ångest... De kostade ju 449 kronor, lägger jag till 150 kronor så får jag Vikings kängor, som fick allra bäst i Vi föräldrars test... Tillslut idag hade jag bestämt mig för att lämna tillbaka dinsko-kängorna och köpa Viking. Sagt och gjort, jag lämnade tillbaka de första och sen gick jag för att köpa de andra.Som var slut i första skoaffären... Så jag gick till nästa ställe där jag sett dem. Och de var slut där också... Så nu slutade det med att Axel inte har några vinterkängor! Smart jobbat Lina!

Imorgon ska jag, Axel och Anna till höstmarknaden i Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi var där förra året, det var verkligen supertrevligt! Så det ska bli kul. Jag hoppas också vi hinner med en avstickare in till centrum så ska jag se om de har Vikingkängorna där istället.

Björn håller på nere i källaren, han bor därnere sedan vi började göra om i köket... Men väldigt fint blir det i alla fall!!

Idag har jag anmält Bosse till aktiveringskurs i vinter. Snacka om pensionärsvarning! Tanken är att Alicia (som är Bosses hundvakt på dagarna när jag jobbar) ska gå med honom. Hon tycker det är kul att träna hund och behöver få lite vana, så det blir nog perfekt. Jag ska vara med så mycket jag kan tänkte jag.

Nu slamrar det i trappan, björn är på väg upp. Nu måste jag gå ner i källaren!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar