onsdag 1 oktober 2008

Knivsta och Uppsala...

...har vi hunnit med i helgen. Vi började på fredag förmiddag, då åkte Axel och jag tåg upp till Norrköping. Jag har aldrig sett Axel så lycklig, han sken som en sol när han vinkade av mormor, morfar och gammelfarmor på stationen i Västervik. Sen skulle han direkt "ficka" dvs fika på den matsäck som vi packat med. När vi kom till Gamleby var allt slut... Han höll humöret uppe en bra stund till, sen tog han sin napp och snutte och kröp upp i min famn. Det tog inte många minuter så sov både han och jag så hårt så att vi höll på att missa tågbytet i Linköping! Men det gick bra om än lite stressigt. I Norrköping tog vi sen spårvagnen upp till pappas skola och därifrån åkte vi bil till Knivsta. En lång resa alltså, men allt gick bra!

Hos Jessica och Richard var det som vanligt supertrevligt! God mat, superbt vin (tack vare vinkännaren Richard) och roliga sällskapsspel när barnen somnat. Barnen gick väldigt bra ihop den här gången, Anton var Axels stora idol och han blev djupt bestört när Anton cyklade ifrån honom ute... Sen vi kom hem tittar Axel bara på kort på Anton hela dagarna...

På söndagen åkte vi till Björns syster Maria och hennes Björn. De har ju alldeles nyss blivit föräldrar, så vi fick hälsa på lilla Sandra för första gången. Och lukta såklart, bebisar luktar ju så otroligt gott! Hela tjocka Uppsalasläkten var där så vi fick ju också chans att busa lite med Axels andra kusin, Teodor som verkligen blivit stora killen! Och farmor och farfar såklart, det tyckte Axel var roligt!

Hemresan gick bra, Axel sov dock inte en blund... Men med Teletubbies och Cars på DVD´n så gick det bra ändå.

Jag jobbar natt inatt, är inne på min andra natt. Rätt mycket att göra har det varit båda nätterna, men nu har det äntligen lugnat ner sig lite och vi har fått fika... Nu sitter man mest och väntar på att klockan ska bli sju och man får gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar