måndag 20 oktober 2008

Hur avgör man...

om barnet är friskt nog att gå till dagis??? Det undrar jag! Det är så himla svårt att veta, man vill ju inte skicka iväg honom om han inte är pigg... Igår var Axel fruktansvärt hostig, han hostade mer än han inte gjorde... Han hostade precis hela tiden. Och så rann näsan konstant på honom. Natten fortsatte han att hosta och hosta, jag jobbade men Björn var hemma och fick knappt sova. Så imorse bestämde vi att han fick vara hemma, vi trodde han var dödssjuk... Men, efter någon timme var han sitt gamla vanliga jag igen, pigg och glad och busade runt! Visserligen har han väl sovit lite mer än vanligt, och ville inte gå något på promenaden, men ändå... Det känns ju lite fånigt att VAB:a då!

Imorgon är jag ledig, så då är han hemma hursomhelst.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Håller med. Det är svårt att avgöra hur sjuka dom är... Och för mig som "ändå är hemma" känns det jättedumt att lämna henne till dagis om hon inte verkar helt kry.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Therese

    SvaraRadera