lördag 3 juli 2010

Oj oj oj...


vilket fantastiskt otroligt väder det är!! Det var många år sen jag var så här brun på min semester kan jag säga!!

Idag har vi varit på Flatholmen i Västerviks norra skärgård. Vi hade ett suveränt läge med stora flacka klippor och en hel egen halvö. Vi njöt i fulla drag och solade och badade om vartannat! Leia gillar verkligen sjön, det som är allra roligast är att med full kraft anfalla en intet ont anande, halvslumrande solare! Hon kastar sig på och biter och sliter i hår och öron och när man hysteriskt skrattande försöker värja sig hugger hon i allt som rör sig, dvs händerna... Blodvite uppstod gånger flera... Men kan man bara sansa sig och bli lite pedagogisk så lugnar hon sig genast...

I torsdags var vi uppe på Hasselö, en stor ö i skärgården som fortfarande har fast befolkning. Fin sandstrand har de där och vi njöt i fulla muggar. Tog oss en glass på fiket, tittade lite i handelsboden och tog några promenader. Jag var orolig att Leia skulle bli rastlös eftersom det dels är en lång båttur och dels var vi mycket i båten, men hon bara sov och sov så fort vi kom i båten...

Nu har ätit och packat upp och Axel har redan däckat fast klockan bara är sju. Bosse har fått en kvällspromenad, Leia har fått klorna klippta och nu tagit sig ett uppfriskande dopp i Axels pool. Björn har öppnat sig en kall öl och jag tänker göra likadant!! Jag älskar lata sommardagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar