onsdag 21 juli 2010

Passitivitetsträning...


Stod på schemat idag... Jag har sista tiden haft en känsla av att Leia är lite väl aktiv när vi står stilla ute, gräver, biter på pinnar, jagar insekter osv... Det är ju iof så hon lever sitt liv hela tiden, men just när man är ute vill jag ha en hund som är tyst, stilla och lugn... Sagt och gjort, sonen och läromästaren Bosse togs med till närmaste lekpark. Jag satt mig i gräset, Bosse la sig genast och sov och Leia började snurra runt lite. Jag var snabb på att begränsa hennes utrymme, hon fick vara framför mina fötter, ingen annan stans... Hon började äta saker, jag tog genast bort dem... Ganska omedelbart därefter gav hon genast upp och la sig tyst och stilla brevid Bosse. Så skönt att se! Vi flyttade oss några gånger så fort hon lagt sig ner och kopplat av för att träna om proceduren och det gick jättebra varje gång. Bra och skön känsla!!

Nu är Björn, Axel och Leia ute på Tättö och badar. Bosse och jag njuter i skuggan och jag ska strax till jobbet. Härliga sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar