onsdag 22 april 2009

Både sjuk och skadad...

... är min lilla plutt! Det började med att de ringde från dagis precis innan jag skulle gå och jobba igår. Axel som jag hade lämnat några timmar tidigare var jätteledsen och skållhet och klagade på ont i ett öra. Var bara att trampa och hämta hem honom. Fort hem med honom till mamma (som var ledig till min stora lycka...), i med Ipren och sen iväg till jobbet. Natten var ganska jobbig, han var jättevarm och sov oroligt, och jag sov ingenting alls känns det som. Förmiddagen idag gick rätt bra, han låg runt 38 i temp och var pigg, så jag gav inget mer febernedsättande. Sen när vi kom in från promenaden ( Axel sov i vagnen) fick han värsta frossbrytningen och bara grät och grät. Då var tempen uppe över 39 igen. I med mer Ipren...

På eftermiddagen skulle vi ta en liten kissväng med Bosse igen. Medans jag grejar, kopplar Bosse, slänger soppåsen osv hoppar A upp på trehjulingen och kör utför trappan... Gick såklart inte så bra, så nu har han en hand som han helt vägrar att använda sen kl. 15 i eftermiddags. Tumroten ser lite svullen ut, jag hoppas verkligen inte den är luxerad eller av... Men det är svårt att säga vad som är vad för han har ett litet sår precis vid tumleden också, det kan ju vara det som gör att han inte vill använda handen. Vi får se imorgon, blir det inte bättre får vi nog ta en röntgen på handen...

Ikväll har jag varit på föräldramöte på dagis. Helt suverän föreläsning av en föräldrautbildare i kommunen. Verkligen jätteintressant och viktigt! Vi ska definitivt skriva upp oss på kurserna som erbjuds alla föräldrar, helt kostnadsfritt dessutom. Otroligt, då är man glad att man betalar sin skatt! Nu ska Björn äntligen firas lite, en dag försent. Glass och presenter ska han få...

1 kommentar:

  1. Oj, lilla Axel... Stackars grabb!
    :( Allt på en gång.... :(

    Kramar på er alla! :) // Ulrika

    SvaraRadera