onsdag 15 april 2009

Tillrättavisad av

en 2-åring har man nu börjat bli...

Igår var jag så himla trött efter jobbet, och proppmätt efter att ha ätit i matsalen... Jag orkade inte laga nån mat utan gjorde varma mackor. Dåligt samvete hade jag såklart eftersom BVC:s tantens ord, 2 lagade mål mat per dag, ringde i öronen... Jag tjatade lite på Axel för att han skulle komma och äta mat. Tillslut hade han tid och kom och satte sig vid bordet. Då tittade han först på maten, sen förebrående på mig och sa:

- Mamma, det här är inte mat... Det är mackor!

Just det...

2 kommentarer:

  1. Oj, är du så duktig....
    Jag och A har alltid ofta ätit te och mackor på kvällen. Nu blir det ofta mat till Wilma och Felicia (har mycket i frysen :-) )vid halv fem och sen äter jag och A (+ F om hon vill ha) smörgås vid kl 18 när A kommit hem. Det funkar än så länge ;-)
    /Therese

    SvaraRadera
  2. Oj oj!!! Klyftig gosse du har! ;) Kramar i massor på er/ Ulrika

    SvaraRadera