onsdag 21 februari 2007

Hos farbror doktorn...

...har Axel varit idag. Det var 6 månaders kontroll och spruta, lite sent men bättre än aldrig... Det gick jättebra, Axel sa inte ett knyst när han fick sprutan, satt bara i pappas knä och tittade med stora ögon. Doktorn tyckte han var så duktig så! Fick också fråga om Axels utslag som jag hela tiden tror är allergi, för tredje gången sa doktorn att det bara är torr hy, att allergi blir mycket värre och sitter på andra ställen... Undrar hur länge jag ska tro på det den här gången. Har alltid varit lite lätt hypokondrisk när det gäller både mig och hunden och nu verkar jag ha överfört det på Axel... Kanske är arbetsskada.

Nu ikväll var Ulrika och Stefan här med en sladd som gör att det jag filmat med videokameran kan läggas in i datorn och sen brännas ut på DVD. Ytterst roligt! Ska genast ägna mig åt det nu!

Har för övrig ändrat så att vem som helst kan kommentera min blogg, det gick tydligen inte förut upptäckte Therese! Men nu kära vänner är det fritt fram, så skriv på!

4 kommentarer:

  1. Kul att kunna kommentera nu ;-)

    Min största oro (ja, en av dom iallafall...) vad gäller Felicia är att hon ska bli hundallergisk. Hon har varit lite täppt i näsan (framförallt på nätterna) hela tiden tycker jag och jag har frågat flera gånger hos läkaren om det kan vara allergi. Men, det utvecklas tydligen inte så tidigt så det är väl nåt annat :-)

    Om 1,5 månad flyttar vi upp, åh så kul det ska bli att ses!

    Kramar från hela familjen Kvarnström

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Oj det var som om att läsa i min egen blog (om jag haft en);-) Frans har också små röda utslag som jag är rädd är allergi, vi har precis varit på 6-mån kontroll och har fram och tillbaka med nattsömnen.

    Jag frågade på BVC om det där med att sova för mkt på dagen; läkaren sa att det kunde störa nattsömnen, sköterskan sa samma sak. Men så träffade jag min mammagrupps sköterska sa att det brukade reglera sig ändå om de små bara inte sov på eftermiddagen, pust vem ska man tro på!?

    Sedan säger min BVC sköterska att nu behövs ingen mat på natten längre, men iblans vaknar Frans och somnar först efter en hel flaska ersättning då måste han väl va hungrig??? Men nu har det också blivit liiite bätre så-HOPPAS!

    Hur ser Axels utslag ut?

    SvaraRadera
  3. Hoppsan glömde skriva att det var Åsa som skrev! :-)

    SvaraRadera
  4. Stackars Axel.... Snart får han väl också pungen undersökt.... *asg* Skämt åsido - tur att jag inte är mamma! Jag skulle också säkert vara en hönsmamma... Det räcker väl med att konstatera hur man skämmer bort hunden... Du går på baby-bad - jag går på Axa-bad!*asg*

    SvaraRadera