söndag 16 januari 2011

Just idag är jag stark...


står det på en cool tröja som Axel fått av morbror Jesper... Just idag känner jag mig verkligen inte stark, alldeles för lite sömn två nätter i rad, vad trött jag blir på alla olika sjukdomar som ska bosätta sig här på samma gång...

Inatt har Axel haft sitt livs värsta kruppanfall, jag trodde nästan vi skulle få åka in till akuten... Vi brukar ju kunna kupera det med kyla och frisk luft, men inatt var det nästan omöjligt. Han fick verkligen ingen luft... Tillslut, efter lång tid och några kräksattacker pga hostan lugnade det ner sig lite och Björn och Axel fick bosätta sig på altanen i full snöstorm. Jag kylde ut sovrummet och hämtade extratäcken och sen försökte vi sova. Gick sådär, han hade fortfarande väldigt jobbigt att andas och då är det inte så lätt att sova brevid heller...

Nu är jag och Axel uppe och Björn fick sova... Ska väl snart fixa lite frukost och sen får vi se vad vi hittar på. Brukar ju åka skridskor på söndagarna, men det känns som överkurs idag. Får nog bli en hemmadag, funderar på om vi ska hyra Draktränaren och titta på i em.

Julen städades ut igår, eller iaf ljusstakar och julpynt. Granen åkte ju ut på Annandagen...

I veckan blir det lite jobb sen åker jag till Sthm sent onsdag kväll för campusdag på torsdag. Tänkte göra en snabbvisit och åker hem redan på torsdag eftermiddag igen. Sen blir det jobb igen i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar