söndag 2 januari 2011

Grattis Bosse 10 år!!


Nytaget kort av en snygg 10-åring!


Även en 10-åring behöver gos ibland. Nyårsafton i husses famn


På långpromenad 110102


Grattis vår kära gamle Bosse som idag blir 10 år!! Vår Bosse har utvecklats från en vild, busig, träningsälskande unghund till en mer mogen, klok och egensinnig herre under de här åren han varit med oss! Bosse kom till mig i mars 2001 och jag hade många roliga år på hundträningar och tävlingar tillsammans med honom!! Vi tränade nästan allt som gick att träna, och vi tävlade i mycket av det också! Bäst gick det i lydnaden där vi tävlade lydnadsklass 3 strax innan Axel kom och där han samlade på sig ett lydnadsprovsdiplom i både klass 1 och 2.

Bosse har alltid varit en väldigt egensinnig hund, men fantastiskt rolig att träna med! Han är en terrier ut i klospetsarna och detta gjorde att jag under många år alltid fick ha en nagel i ögat på honom för att han skulle besinna sig...

Har han varit egensinnig förr så har inte den egenskapen precis blivit mindre med åren... Bosse går fortfarande gärna sina egna vägar och nu hör han bara precis det han själv vill höra... Han hör till exempel inte alls mig när jag ropar ute, men knackar det på dörren hör han jättebra!

Bosse kommer alltid att ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta eftersom han var min första egna hund och för att vi gjorde allt tillsammans han och jag! Hade Bosse fått välja tror jag han skulle velat att det bara var han och jag hela vårt liv! Men, han har med hull och hår köpt familjekonceptet med både husse, lillhusse och numera även en vild och svart lillasyster som är mycket större än han själv... Han är en fantastiskt underbar hund och vän som jag hoppas kommer hänga med många år till!!!


Och några gamla kort... När han nyss fått en lillebror...

Och vid Fibysjön något år innan dess...





1 kommentar: