onsdag 3 november 2010

Stockholm tredje onsdagen i rad

Ja, jag börjar kunna vägen till Stockholm nu. För tredje onsdagen i rad sitter jag på bussen på väg dit. Först var det ju tenta, sen konferens på Åbobåten, och nu är det campusdagar torsdag och fredag. Rätt skönt att sitta och halvslumra, leka med ajfånen och lyssna på bra musik...

Tentan ja, den gick ju alldeles utmärkt, VG blev resultatet på patofysiologidelen. Hoppas nu att farmakologidelen gick lika bra och att vi snart får svar på den!

Nu ska jag lära mig viktiga saker som att hålla fria luftvägar på patient och att lägga patienten rätt på operationsbordet.

Idag på morgonpromenaden hade jag Leia lös som vanligt och Bosse, tack gode Gud, i koppel. Plötsligt hoppar det upp två rådjur tio meter framför Leia på stigen! Jag har ju funderat en hel del på hur hon skulle reagera, min känsla har varit att hon nog skulle välja mig... Men det är ju lite svårt att träna det här i arrangerade situationer eftersom rådjuren inte alls är särskilt samarbetsvilliga... Men idag hamnade jag alltså i skarpt läge! Leia stannade till och tittade på dem, jag höll mig iskall och ropade lite käckt som vanligt. Och hon tvärvände mot mig i full fart! Då drog jag i full fart åt andra hållet, ropade, berömde och slängde tillslut älsklingsbollen! Klart hon ska få en riktig fullpott när hon är så duktig!! Det var skönt att få sin känsla bekräftad! Nu är det här inget som helst skryt eller så, då vet jag ju att allt genast går åt helvete, utan mer lite information för olika intresseklubbar!

När jag kommer till Stockholm ska jag stråla ihop med min älskade vän Jessica och vi ska ta en liten shoppingrunda. Jeans står på listan eftersom jag nu är så fet så knappen flög ur de ena igår och de andra är spräckta i grenen;-)

På torsdag och fredag ska jag under stor förvirring ta mig runt till olika sjukhus i Stockholm, det ska bli enormt spännande... På fredag kväll kommer Björn, Axel och hundar upp och sen åker vi till Kånkebo. Jakt för B på lördag, trevlig samvaro med Mimmi och Daniel på lördag kväll och slutligen valpträff med viltspår och pippihämtning för mig och Leia ska hinnas med.

På måndag börjar min praktik i Kalmar så jag lär lära mig den vägen också! Min kära svärmor är så snäll så hon lånar ut sin bil till oss, nåt som underlättar nåt oerhört för oss de här veckorna. Bussen tar tre timmar ibland, då hade jag ju lika väl kunnat pendla till Stockholm!

Nu ska jag vila lite innan några tuffa dagar börjar! Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar