torsdag 25 november 2010

Snö snö snö...

Jaha, så var vintern här igen då... Det kändes helt sjukt igår när jag skottade fram vår gång för andra gången samma dag... Det kändes som att det kanske var ett par månader sen man höll på som bäst... Var tog sommaren vägen?? Det har gått så otroligt fort!!

Det har ju varit klass 2 varning var och varannan dag när jag varit ute och farit på vägarna. Senast när jag var i Flen i värsta snöstormen... Idag skulle jag till Kalmar igen för praktik och snön vräkte ner och gatorna var isbelagda... Jag kände bara att jag inte orkade köra, utan jag ringde och sa att jag blev sen och sen tog jag bussen. Så himla skönt!! Även om jag är lite rädd för att busschauffören kör så fort så känns det ju lite säkrare... Särskilt som jag är den enda i hela bussen som är ordentlig och har bälte. Håller visserligen på att strypas av det, men ändå... Hellre halvstrypt än heldöd vid ev. krock...

Hade roligt åt hundarna i morse... Går ju alltid morgonpromenaden längs med Gamlebyviken, då kan hundarna springa av sig, och mesta tiden på året är det ju gudomligt att gå längs havet på morgonen. Idag, i storm och snöglopp var det väl, tja inte gudomligt, men mäktigt... Gångbanan var helt istäckt och välpolerad av vinden. Hundarna skulle ju busa som vanligt och Leia var som Bambi på hal is.... Hon snurrade och for och försökte hela tiden få med Bosse upp i vallarna och lössnön, men han är ju för lat och lockade hela tiden tillbaka henne... Bosse är som om han hade isdubbar under tassarna, halkar ingenting... Leia får väl lära av storebror i sinom tid...

5 kommentarer:

  1. Ja, det är härligt att se dem utforska det nya. Ibland blir jag lite rädd att han ska sträcka sig i all sin buffliga iver, särskilt när han får igång Kasper också. Kasper är inte lika cool som Bosse ... :)

    SvaraRadera
  2. Nej, Bosse är ju lite till åren kommen s.a.s... Men visst sitter hjärtat i halsgropen med jämna mellanrum...

    SvaraRadera
  3. Kul med snö, men efter höstens hältor, varav den ena efter krock med Musse (som är tyngre) håller jag betydligt mer koll. Mina två damer är ju vuxna, även om Mocca beter sig som en tokig unghund mellan varven. Så när de leker blir det ofta lite väl bitchigt och för mycket maktkamp. Gick bättre när hon var yngre. Men nu ska hon hela tiden mäta sina krafter med sin 5 kg tyngre "storasyster". Inget vidare. Lite varning också för isen: Musse var halt några dagar tidigare i veckan efter att ha sträckt sig. De fläker sig rätt lätt om de tappar balansen, som t.ex. vid tvära inbromsningar.

    Usch, vad jag låter tråkig! Rena olyckskorpen! ;-) Men det ÄR verkligen tråkigt med hältor! Att busa i lössnö är i så fall klart bättre än på is.

    Må gott i snön!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Åsa. Ha inte valparna lösa tillsammans med annan hund när det är halt! Skaderisken är väldigt stor.
    hälsningar från Olyckskorp nr 2 :-)

    SvaraRadera