fredag 15 oktober 2010

Jaha...

Det snöar i Uppsala. Känns ju bra såhär i mitten på oktober... Här är det ingen snö utan jättehärliga dagar med strålande sol och kall hög luft. Men isvindar! Tyvärr kan jag ju inte riktigt njuta av vädret eftersom jag är mitt inne i slutspurten av första kursen med inlämningsuppgifter och tenta på onsdag. Jag hoppas det går bra, jag har gjort lite övningstentor och det känns rätt ok. Sen får man väl se hur långt det räcker, det är det jag tycker är svårt med att läsa på distans, svårt att veta vilken nivå man ligger på...

Leia och jag tränar på och jag ska ju absolut inte skryta, Gud förbjude, men det känns som att det har lossnat lite igen... Hon är mer samarbetsvillig och lite mer fokuserad än hon varit sista tiden. Lydnadsapporteringen går superbra, hon kan nu sitta vid min sida och plocka upp apporten och göra en snygg avlämning...Stoppsignal med pipa går också jättebra liksom ställanden... Hon hittar fint in i fotposition men tycker det är jobbigt när jag börjar flytta, då hoppar hon gärna och krafsar på mig...

Nu i helgen jobbar jag natt, sen nästa vecka kommer svärmor och svärfar för att fira 65-årsdag här nere. Och så ska jag ju såklart hinna med tentaplugg och tentaskrivning och seminarier och träna Leia och hålla hundkurs och vara social och hälsa på Jessica i Knivsta och sen jobba igen nästa helg... Så jag behöver nog inte känna mig orolig för att vara sysslolös, det är ju jätteskönt.

Kram och ha det bra!!

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart och vara student och träningstokig hundägare??;) Du har ju barn och fam oxå så jag vill inte byta med dej...Har du lagt till timmar på dygnen för o hinna med?? ;)

    SvaraRadera