söndag 17 oktober 2010

Familjedag...

var temat på brukshundsklubben idag och en familj är ju vi... Sagt och gjort, när jag vaknade efter nattens arbete packade jag in barn och hundar i bilen och åkte dit. Mannen lämnade jag hemma med dammsugaren <3

Målet med dagen var egentligen att avhämta det pris Bosse och jag skulle få efter att ha vunnit KM. Men det var tydligen inte prisutdelning idag så vi får snällt vänta ett tag till... I alla fall så hade de en rolig lek som gick ut på att det låg mängder av hundleksaker i en stor ruta som man skulle skicka hunden mot. Man hade en minut på sig att få hunden att hämta nåt. Först var jag lite tveksam eftersom jag vet att man inte ska skicka dem på flera saker samtidigt eftersom de då kan lära sig att byta sak. Men sen tänkte jag att det var ju inte precis ett sök utan sakerna låg ju helt synligt så då körde vi. Jag riktade in Leia mot ett mjukdjur och gjorde som ett linjetag ut dit. Hon gick spikrakt i full fart och greppade direkt och kom. Kostade på sig ett litet ärevarv men det bjöd vi på. Så helt tomhänta kom vi ju inte hem. Axel var också nöjd, han fick korv och festis. Den enda som inte fick nåt var stackars Bosse som var den som egentligen skulle hämtat pris...

Nu har Axel gått till mormor och morfar och ska sova där inatt. Björn och jag ska gå på bio och gå ut och käka. Mys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar