tisdag 19 oktober 2010

Födelsedagskalas

Har vi haft idag för svärmor som fyllde 65 år. Vi lurade dem hårt så de inte alls visste var de skulle, det var vilda gissningar på alltifrån pizzeria till Gränsö slott. Men slutmålet efter deras långa bilfärd blev mina föräldrars hus, ett kvarter bort. Där serverades viltstekar i flera former, potatis i olika former och vin i olika former. Och dessert och kaffe och avec såklart. Gott och trevligt, tack kära mor och far!!

Lunchpromenaden idag, mitt i tentaplugget tog jag ute vid skjutbanan och hade sån tur att polisen var där och övningssköt. Så fick vi skotträning också, nåt som jag försummat tidigare. Det blev inte helt pedagogiskt eftersom vi var precis brevid när de började skjuta, men det gick bra ändå. Tack och lov reagerade hon inte nämnvärt och vi kampade och kastade boll och hon fick leta godis mitt under det värsta skottdramat... Och det kändes som hon reagerade mindre och mindre så det kändes väldigt skönt!

Igår var jag och träffade en kille som har tre jaktlabbar för att lära mig mer om apportering... Jag fick några riktigt bra tips som jag ska tänka på, helt självklara men ändå har jag inte tänkt så... Så puckad man är ibland, trots all erfarenhet och kunskap jag har. Bl.a. förklarade han att jag inte skulle köra apporteringen ute i skogen med alla dess störningar, utan träna in gripande och avlämnande hemma, inne för att göra det så enkelt som möjligt för hunden. Så enkelt, så självklart, ändå har jag inte fattat varför hon droppar apporterna ute i sökrutan... Smart!!

Imorgon bär det norrut, mot Stockholm och tenta på torsdag. Hoppas hoppas det går vägen, ska bli skönt när första är avklarad! Nu blir det snart godnatt!!

2 kommentarer:

  1. Lycka till på tentan! Den klarar du lätt som en plätt, eller hur!?
    Mimmi

    SvaraRadera
  2. Tack Mimmi! Jag hoppas det, men man vet ju aldrig, det är lite svårt att hitta en bra nivå när man läser på distans...

    SvaraRadera