torsdag 3 juni 2010

Vart tog min ledighet vägen??

Jag har ju tagit en del föräldraledigt sista veckan... Skulle vara ledig 8 dagar. Nu, svisch, är det snart förbi... Synd, jag har haft det så skönt!!

Vi började ledigheten med en Knivstaresa Axel o jag. I torsdags tog vi buss o tåg upp och strålade samman med Jessica och barnen. Vi hade härliga dagar med lekland, utelek, strandbesök och inte minst kennelbesök! Vi gav valparna en rejäl barnchock där vi klampade in med tre barn, 5, 4 och 3 år... Lätt panik utbröt då det visade sig att alla valpar var utrustade med pirayatänder och att de helst ville smaka på se som kom först, barnen... Efter aningen tumult satt barnen i kökssoffan och jag o Jessica kunde gosa i lugn o ro... Allteftersom nyhetens behag la sig vågade barnen sig ner de också... Roligt att se var att valparna var helt obekymrade om de konstiga små varelser som invaderade deras kök, de älskade alla omedelbart! Så skönt!! Efter fika och hundprat var det dags att ta ett sista farväl av Prinsessan Leia och ge henne vår medhavda "snuttefilt". Den ska hon sen få ta med hem hit och känna mammas och syskonens lukt första nätterna. Sen jag själv fick barn känner jag plötsligt en stor sorg och oro för detta lilla liv som ska slitas från sin mamma... Buhu!!! Det blir nog sängen redan första natten...

I måndags kom vi hem och sen har vädret bara blivit bättre o bättre. Jag har grejat i trädgården, sått jordgubbar, persilja, rädisor, ruccola mm i pallkrage och rensat land som jag inte rensat sen vi flyttade in... Lite solbränd har jag blivit också. Och förkyld...

Igår var det KM på klubben. Jag höll i lydnaden och det var roligt att så många ställde upp och att alla var så duktiga! Och roligast av allt var att alla blev så tända på att tävla mer!!! Det känns kul!! Själv var jag med i agilityn med Bosse. Det var en lätt bana men Bosse som är smart gjorde den ännu lättare genom att hoppa genom ett hinderstöd istället för över hindret...5 fel o en femteplats... Men ett gott ben som pris till Bosse!!

Nu ska jag gå o kurera mig med sömn, nässpray och Ipren... Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar