måndag 21 juni 2010

Första semesterdagen avklarad...


Och första dagen själv med två hundar och ett barn. Det har gått hur bra som helst, det börjar funka riktigt bra mellan hundarna nu. Jag är så glad för det!! Jag ska väl inte säga att Bosse gillar henne, men han har helt klart accepterat henne och behöver inte ens alltid bli stel och sur så fort hon går förbi... När han säger åt henne är det bara ett litet morr och ingen terrierpsyk-attack som första gången. Duktig Bosse!! Och duktig Leia som är så fantastisk på att läsa honom! Och duktig matte som har lyckats lägga mycket av sin panikskräck åt sidan och låta Bosse lösa det!

Idag vaknade Axel vid 05.20. Sen vaknade Leia och sen skulle Björn till jobbet och sen... Det var bara att gå upp. Halv sju åt vi frukost och åtta var vi klara att gå ut... Det blev en lång dag... Jag var tvungen att ta mig iväg nånstans med Axel, han blir galen av att bara gå hemma. Billös var jag så det var bara att ta Bosse i koppel och Leia under armen och sen promenerade vi till lekparken. Leia var lite pipig och orolig när vi gick så när vi kom fram satt jag länge och höll henne för att hon skulle varva ner. När hon blev tung och trött fick hon gå ner. Då blev det fart! Hon älskade att raca i sanden där, hon for fram och tillbaka som en galning! Ibland kallade jag in henne och ibland tog jag upp henne så hon fick varva ner och åter bli "tung". Funkade jättebra! Lite hundar och folk såg vi men hon reagerade inte nämnvärt. Väl hemma igen åt vi lunch och sen var klockan 11. Som sagt, en lång dag...

Jag tog mig i kragen och rensade resten av landet på framsidan, sen kom en dagiskompis till Axel och hans mamma på en fika. Nu klipper Björn gräs och jag väntar på att få gå långpromenad med Bosse. Ska bli skönt! Sen blir det nog en tidig kväll för oss alla. Leia har sovit mest hela dagen efter äventyret så hon kanske blir pigg ikväll... Ve o fasa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar