onsdag 16 juni 2010

Känns som semestern...

...redan börjat, så därför var jag tvungen att öppna en öl nu när jag kom hem... Fantastiskt väder har det varit idag och jag åkte genom stan nu på väg hem från agilitykurs och det kryllade av folk på uteserveringarna!! Känns verkligen att Västervik är en sommarstad, det är så mycket liv och folk överallt!! Kul!

Egentligen har dock inte min semester börjat riktigt än... Nu är jag ledig torsdag och fredag, men sen jobbar jag helgen som kommer. Men Axel gick sin sista dag på dagis idag för 8 veckor framåt, så jag dras väl med lite i det... Axel har för övrigt även haft namnsdag idag, vilket har firats med en ny Bakugan samt glass till efterrätt. Väldigt nöjd var han med detta. Nöjd är han också med sina ljusgröna Crocs som han fått av mormor och morfar som varit i England, han är så himla söt i dem!

Jaha, hur går det annars då? Tack utmärkt!! Hur annars kan det kännas tre dagar innan ett nytt litet liv ska börja bo här?? Idag är egentligen valparna leveransklara och jag gläds verkligen med dem som redan har fått hämta sina små... Vi får vänta tills på lördag då hon som sagt levereras hit av uppfödaren. Snacka om service! Förutom att vi slipper åka 70 mil så får även valpen åka långt första gången tillsammans med hundar som hon känner och är trygg med. Och sen får även uppfödaren se hur valpen kommer att bo, inte vet jag om hon tycker det är en fördel, men det skulle nog jag tycka var lite kul om jag var uppfödare... Kul ska det i alla fall bli, men jag känner mig väldigt oförberedd... Innan när jag köpt valp har jag haft så stora planer och bestämda idéer om hur allt ska bli och hur valpen ska skötas och var den ska få vara... Nu känner jag bara att det viktigaste är att hon faller bra in i flocken (familjen) och att hon lär sig att vara med och anpassar sig till hur vi lever... Min enda plan inför den närmaste framtiden är att ta med henne överallt, socialträna henne och att träna passitivitet och stadga. "Vett och etikett" är också nånting som jag trycker hårt på i hundträning och det kommer hon också att få lära sig snabbt... I det ingår hur man bemöter människor, hundar och hur man beter sig i olika situationer. Det mesta andra kommer få vila och tas senare... Sen kommer jag säkert inte kunna hålla mig utan måste träna lite andra konster också såklart...

Ja, när jag tänker på det så har jag nog lite planer... Men jag har inte bestämt var hon får vara...(soffan, sängen??) Eller om jag ska använda bur som jag gjorde på Bosse? Hoppas att tid och erfarenhet utvisar detta... På tal om Bosse, tänk om han äter upp henne det första han gör? Hoppas att erfarenhet från mig och uppfödaren hjälper till även här...

Nu ska jag surfa vidare på Facebook och bloggar och se hur det gått för de tre valpköpare som hämtat sina små idag... Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar