tisdag 22 juni 2010

Regn och sol


har det varit idag... Trodde det skulle vara fint hela dagen idag så jag blev så besviken när jag vaknade till ösregn... Men jag var glad för klockan var strax efter sju och både Axel och Leia sov... Leia hade dock haft några kiss och bajsrundor på morgonkvisten... Hon är i det närmaste rumsren, hon piper och gnäller och springer runt när det är dags. Duktig tjej!!

Efter frukosten var det dags för dagens första äventyr. Vi gick ner till vår brygga för att miljöträna hav och bad... Det visade sig dock omedelbart att Leia inte behövde träna på det, hon var redan fullfjädrad! For i och ur vattnet som en galning! Vi tränade slappna-av istället och det gick riktigt bra!

Efter lunch och lite sömn för Leia drog vi mot nästa äventyr... Att miljöträna en valp är oerhört viktigt och när man har en fyraåring som är ledig 8 veckor från dagis har man inte så mycket val... Vi åkte till Kulbacken, ett litet område i stan med gamla hus, ankor, höns, museum och ett högt utsiktstorn. Där strosade vi runt, tränade att ligga still på filt när vi fikade och att inte jaga ankor... Leia skötte sig som vanligt exemplariskt! Vi avslutade med besök på museumet, vi tittade på fiskar och en utställning om Östersjön. Jag bar Leia hela tiden och hon bara hängde som en trasa... Allra sist besteg vi Unos torn, ett utsiktstorn. 98 trappsteg upp var det!!

Nu ikväll har grabbarna gett sig iväg på speedway, jag är standby för att hämta Axel om han ledsnar... Jag har varit hemma hos mamma och tränat kattmöte med Leia. Det gick sådär, katten var väldigt arg på stackars Leia... Men de måste bli vänner, mamma o pappa brukar ju vara hundvakt och vi brukar vara kattvakt...

Nu är Leia så trött så trött... Hon kommer sova gott inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar