torsdag 14 maj 2009

Targetplatta...

trodde jag aldrig att jag skulle använda och träna med, men nu är jag där... Eftersom Bosse är skadad och jag inte kan träna agility och dessutom var så himla laddad och taggad för den här säsongen, inledde jag ett försök... Vi har ju lite problem med kontaktfälten i tävlingssituationer och jag tänkte att man kunde lägga ner lite tid nu de här veckorna på att få dem bättre. Tanken med targetplatta är att man lägger den precis nedanför hindret. Hunden ska vara jättesugen på att trampa på plattan, så man får både hög fart över hindret och ett bra tramp på/nedanför kontaktfältet... Än så länge håller vi bara på att öka intresset för plattan, det är ju ett tag sen både Bosse och jag tränade in nåt nytt så vi är lite ringrostiga. Jag hittade inte ens min klicker utan fick åka och köpa en ny... Det är lite svårt, han vill gärna apportera plattan istället för att trampa på den. Vi får se hur det går. Min tanke är att plattan sen ska gå att använda till andra moment också, t.ex. rutan inom lydnaden. Och sen är det ju bra att träna på nya grejor, det gäller ju att hänga med inom hundvärlden.

På tal om det har jag i ett svagt ögonblick lovat att ha några ekipage på valpkurs i sommar. Det är ju några år sen man gick instuktörsutbildning och ett tag sen man tränade hund så det känns lite spännande! Ska i alla fall bli väldigt roligt!

Är ledig i tre dagar igen, skönt. Har hållt på i trädgården en del, förundras över varför det kan vara svårt att odla gräsmatta när gräset växer precis överallt det inte ska!! Igår var Axel och jag ute precis hela dagen, vi var hos grannarna och fikade och Axel hade grannpojken här en stund. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar