onsdag 6 maj 2009

Just nu...

går det mesta ganska dåligt. Det är konstigt hur det kan gå så otroligt mycket upp och ner i livet, när det väl går dåligt gäller det verkligen ALLT!!

I helgen var vi i alla fall i Knivsta hos våra underbara vänner! Det var så himla roligt, det kändes verkligen som att vi hade tid att prata den här gången, barnen börjar ju bli stora och klarar sig mycket själva. Det kändes nästan som i gamla tider, framförallt lördagen när Jessica och jag var i väg till Västerås på agilitytävling. Strålande sol, inga barn med, massor av duktiga hundar och otroligt mycket skratt! Jag tror inte jag har skrattat så mycket på en dag på många år!! Fantastiskt roligt!! Det som var väldigt synd var att Bosse var skadad sen dagen innan då han och Lukas hade en kontrovers... Jag trodde det skulle bli bättre, men det var snarare sämre på lördagen. Så det var bara att stryka sig! I måndags var jag hos veterinären med honom och det visade sig att han hade brutit en tå så det är vila och bandage i sex veckor som gäller. Väldigt tråkigt, jag var verkligen laddad för den här säsongen, jag tyckte det skulle bli så kul att komma igång och tävla lite igen! På fredagen var vi nere och tränade och Bosse var så himla duktig! Så det känns tråkigt!!

Jessica och jag smider dock nya hundplaner för tillfället, och det känns ju väldigt spännande!! Vi får se hur det går!! Vi är båda så less på hundar som slåss!!!

Idag har jag varit duktigt! Jag har renbäddat, tvättat, dammsugit, torkat golv, grävt ner magnolia i trädgården och nu ska jag iväg och jobba. Man hinner mycket bara man lägger manken till...

5 kommentarer:

  1. Kram till dig! Det kommer bättre tider, jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Bosse! :( KRAM // Ulrika

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland känner man sig verkligen duktig! Bra jobbat Lina! Vad är det för magnolia du har planterat? Jag älskar magnolior!
    /Mimmi

    SvaraRadera
  4. Ja, de är så otroligt vackra. Det här är en buskvariant, jag vet inte riktigt vad den heter. Men blommorna ser lite annorlunda ut än "trädmagnoliorna".

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla Bosses tå! :-(

    SvaraRadera