söndag 10 maj 2009

En underbart skön helg...

har jag haft. Jag har ju varit tredagarsledig och knappt haft någonting planerat, helt underbart! I fredags hann vi med massor! Jag började 07.30 med att putsa alla fönster. Vi slipade av golvet på hela vår altan, tvättade massor, installerade torktumlaren, oljade altangolvet och grillade på kvällen. I lördags var vi på stan på förmiddagen, det var knallemarknad och Björn behövde ner till optikern. Bosse fick följa med som lite aktivering, stackarn är helt understimulerad eftersom han inte kan träna eller ens gå promenader med sin brutna tå... Han blev i alla fall ganska trött efter att ha trängts med alla människor på marknaden. På eftermiddagen var vi på 80-årskalas, det var min pappas farbror som fyllde år och det var roligt att komma dit igen efter så många år. Det var en borderterrier där också, roligt att träffa en likadan som Bosse, man ser hur otroligt lika de är varandra. Lite smalare, lite piggare och lite yngre var han också! Axel tyckte det var roligt att leka med honom.

Idag har Björn grundmålat och målat altanen. Jag har grävt upp ett stort område där vi huggit ner massa barrträd och planterat gräs. Axel och jag var och handlade lite och sen lagade vi god lasagne. Har också hunnit med att tvätta massor, vi har haft så himla mycket tvätt sista tiden! Sen avslutade jag kvällen med att ta en långpromenad med min mamma som har varit bortrest i helgen.

Nu ska jag snart kolla på Nip Tuc, tycker dock det börjar spåra ut lite... Får se hur länge jag orkar följa det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar