onsdag 20 maj 2009

Långhelg...

är extra sura att jobba på eftersom ingen pratar om nåt annat än hur SKÖNT det ska bli att vara ledig så länge. Det verkar inte heller som att NÅGON enda människa jobbar på fredag, trots att det är en vanlig dag. Konstigt! Axel skulle typ ha varit själv på sitt dagis om han skulle varit där, nu var ju såklart även Björn ledig så det löste sig ju... Men konstigt är det!

Idag ska jag alltså iväg och jobba om en stund, det är därför jag är så bitter... Det hade varit skönt att vara ledig. Jag förstår inte, jag tycker om mitt jobb, jag jobbar trots allt inte så himla mycket, jag kan bli less när jag är ledig för länge, och ÄNDÅ vill jag inget annat än att vara ledig... Våren är nog människan gjord för att vara ledig och ute på tror jag!

Idag är ju vädret sådär, ömsom sol, ömsom hagel... Jag hoppas att jag hinner åka till jobbet mellan skurarna, har ingen lust att bli en dränkt katt. Idag fick Bosse följa med när jag gick till dagis, det är först gången sedan han skadade sig. Det gick bra och han haltade inte alls. Skönt! Jag har blivit väldigt bra på att lägga tassbandage, övning ger färdighet. Nu får jag mer ta av bandaget efter ett par dagar för att det är så skitigt. I början ramlade det av typ 3 gånger per dag... Kul att man är bra på nåt!!

Träningen med targetplattan har äntligen börjat ge resultat! Nu är han riktigt sugen på plattan och springer fram och trampar. Kul!! Hundtränartakterna sitter tydligen i!

Nu ska jag gå och plocka ihop det jag ska ha med mig och sen bege mig. Jag ser mörka moln på himmelen... Kram!!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag håller med dej. Det är nog bara du och jag som ska jobba imorgon fredag ;P Här har man egentligen blivit uppsagd men man får inte sluta för det. Men man ska väl vara glad att man fortfarande får jobba. Men det är ju faktiskt VÅR och då vill jag vara hemma. Jag ska tänka på dej imorron =)Kram

    SvaraRadera