söndag 24 augusti 2008

Arn, Riket vid vägens slut...

...är vi nyss hemkomna ifrån. Lyxade till oss lite med bio såhär på söndagskvällen, Axel fick vara hos mormor och morfar, hunden likaså. Riktigt mycket folk på bio, både på Arn och på Mama Mia som fortfarande går. Tänk när SF skulle öppna filmstaden här, jag tänkte att det kommer aldrig att gå, västerviksborna gick då aldrig på bio. Men nu är alla som tokiga, ALLA går på bio, inklusive min pappa som innan filmstaden kom till stan inte varit på bio på 20 år! Kul!!

Det här har varit en riktigt skön helg, vi har mest bara tagit det lugnt. Igår var vi nästan bara hemma, det blev mycket tv för en gångs skull... Idag tog vi bilen och åkte ut till Lysingsbadet och promenerade. Sen var vi hos min faster och tog en fika, hon har brutit lilltån, så det är synd om henne! Eftermiddagen ägnade vi åt trädgården, jag har börjat rensa landet på framsidan som är helt igengrott. Vi har också grävt bort några buskar och Björn har klippt gräset. Skönt! Vi fick älgstek hos mina föräldrar till middag, det var verkligen inte dumt!

Nu har ju Axel börjat på riktigt på dagiset, han var varit 3 dagar förra veckan när vi har jobbat. Och i fredags, sista dagen, var första gången i Axels egentliga dagiskarriär som han inte grät när jag lämnade honom! Jag vet att man inte ska ha det som måttstock, personalen säger ju att han är så glad och trygg hela dagarna, men hur som helst så var det i alla fall OTROLIGT mycket lättare att åka till jobbet den dagen! Skönt! Imorgon är det måndag igen och det kommer säkert att bli tårar igen, men nu har vi i alla fall fått en dag utan gråt!

Nu börjar det bli riktigt mörkt på kvällarna. Det är nu man märker att vi bara bott i huset under den ljusa tiden, vi har typ inte en enda lampa! Tänkte råda bot på det med en ikearesa om några veckor. Men vi väntar in lite pengar först, från försäkringskassan, Bosses försäkringsbolag och från jobbet...

OS är slut. Det sämsta i svensk modern historia... Synd, nu är det 4 år tills nästa gång...

Imorgon börjar jag kvart i sju igen, en stressmorgon igen. Dagis öppnar ju 06.30, jag har en kvart på mig att lämna, cykla till jobbet, ner genom källaren, upp till omklädningsrummet, klä om och stämpla in innan jag ska ta rapport... Jobbigt jobbigt, ska bli skönt att börja på akuten, där börjar man 07.00 på dagpassen. Godnatt godnatt eller Onatt som Axel säger!!

2 kommentarer: