tisdag 9 september 2008

Jodå, saker har hänt...

Fick en fråga på bloggen om det inte hänt nåt sen 14 augusti?? Det var då jag skrev senast... Saken är väl den att jodå, det har det, det har hänt lite väl mycket så jag har inte ens orkat skriva någonting...

Det största är väl som sagt att jag börjat nytt jobb sedan den första september...Är åter tillbaka på akutmottagningen, och det känns riktigt roligt! Jag tycker så mycket om arbetet här och jag trivs så bra i personalgruppen! Det finns inte en enda människa här som jag har svårt för, det är inte ofta det är så även om jag brukar dölja det bra...

Och Axel har ju börjat på nytt dagis. Han trivs också superbra, verkar också trivas med alla barn och all personal! Det är ett sånt himla bra dagis, jag är så glad att jag inte fick mitt första alternativ!! Det här dagiset har en lite annorlunda pedagogik, jobbar mest med barnens beteende, hur man uppför sig mot varandra och hur man umgås i en grupp. De arbetar mycket med LIPP pedagogik för er som är insatta och vet vad det är. Kort utgår det på att uppmuntra barnen i sin lek, att se varje barn som en individ och att alltid säga till barnet vad de får göra, inte fokusera på vad de inte får göra... Axel älskar all personal, och det går hur bra som helst vid både lämningar och hämtningar! (Så får man väl inte säga...)

Bosse är det lite sämre med. Jag har tid bokad hos veterinären i Linköping på fredag, jag återkommer med mer information när jag varit där. Jag misstänker epilepsi, men idag pratde jag med en djursjuksköterska och hon tycker mer det låter som hjärtat... Inte roligt nåt av det...

Jag och Axel är superförkylda, men det verkar som att kulmen har lagt sig. Jag mår lite bättre idag än på länge och Axel också hoppas jag, han är på dagis!

Hoppas allt är bra med er alla!!

Kram!!

3 kommentarer:

  1. Vad trist att läsa att Herr Bo inte mår så bra... Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Bosse! :( Krama om honom från oss! Lillebubbisen! :(
    Kram på er alla! /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Åh, stackars lilla Bo! Vi hoppas givetvis att det inte är så allvarligt som det låter....
    Kramar från Gabbie & Zatoya till Bosse!
    Dags att hämta storasyster på dagis! Vi hörs!
    /Therese

    SvaraRadera