tisdag 12 augusti 2008

Nyss inkommen...

från en entimmes rask promenad i ösregn. Gick och funderade, vi vill ju båda (Björn och jag alltså) komma igång och träna lite mer än vad vi gör nu. (Vilket inte är så svårt eftersom vi inte tränar nånting alls...) Det är inte alltid så lätt att få den tiden med oregelbundna arbetstider, hund, hus och småbarn... Men nu har vi bestämt att strukturera upp oss lite mer. De dagar jag jobbar dagtur eller är ledig delar vi upp kvällen i 2 delar. En efter middagen, mellan 18-19.30 och en del är efter 19.30. Då turas vi om att få den tidiga respektive sena tiden för oss själva. Den som har den sena turen ansvarar för Axel med tvättning, välling och läggning. Sen när den första kommer hem så blir det den förstas tur att ge sig ut på vad man nu vill göra... Jag hoppas att det här ska göra att vi får lite mer tid för oss själva och kan komma igång att röra lite mer på oss...

För övrigt har jag fått mitt tredje getingstick för den här sommaren och Axel har fått sitt livs första. Och dessutom var det av samma geting! Död åt getingar!!

1 kommentar:

  1. bläää för getingar.
    smart lösning, hoppas d blir bra!
    kramar /ulrika

    SvaraRadera