måndag 28 juli 2008

Sol och bad...

...ägnade vi oss åt igår, söndag. Vi hade ju besök av Roger och Jessica och gissa om vi blev glada när det första de sa när vi frågade vad vi skulle hitta på var "sola och bada"! Precis vad jag också ville! Vi packade väskan med mat och dryck och begav oss ut till Gränsö och Skanvik. Det är ett jättemysigt ställe, klippbad och helt släta, mjuka klippor som sluttar ner i havet. Och det är verkligen havet, inte en ö eller land så långt ögat kan nå! När vi kom var havet alldeles stilla och hur varmt och skönt som helst. Vi låg och lögade oss jättelänge. Sen käkade vi, vilade lite och sen hade sjöbrisen kommit. Och med den kom de äckliga, snuskiga algerna! Axel och Bosse fick inte bada mer, men jag låtsades som att det var sjögräs från botten som flutit upp och badade lite till. Men var noga med att inte svälja vatten... Fy vad det är trist med dessa alger, jag undrar hur det kommer att vara om 10 år. Går det ens att bada då? Det är ju knappt det går nu, först är det för kallt och så fort värmen kommer kommer också algerna! Det är bara nere i Gamlebyviken nedanför vårt hus som är algfritt och så brukar det förbli hela sommaren. Tack och lov för det!

På onsdag och torsdag är jag ledig, då tänkte vi bli upphämtade av mina föräldrar som legat ute med båten i över en vecka nu. Vi sover i tält uppe på land, Axel i ruffen mellan dem... Ska bli riktigt härligt, jag hoppas bara att vädret håller i sig!

Nu ska jag gå och sova, det har varit ett par nätter med alldeles för lite sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar