måndag 7 juli 2008

När jag sköljde...

...ut Axels kisspotta i handfatet idag kom jag och tänka på en artikel i Västervikstidningen jag läste häromdagen... http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3878847

"Inspektörerna kontrollerade även uppgifterna om att fångar på avdelning sju var tvungna att diska sina "kissankor", en slags flaska som de som inte har toa på rummet måste kissa i, i sina handfat. Så var det.

- Att rengöra kissankor i handfat för personlig hygien är inte lämpligt, konstaterar inspektörerna"

Tänk att jag är så ohygienisk... Hur gör andra småbarnsföräldrar? Ska man skölja ur pottan med trädgårdsslangen?

1 kommentar:

  1. Hmmmm...Jag häller ur den i aletten o en tar jag vatten i handfatet å häller ut i toan igen.
    KRAMAR o hoppas Axel mår bättre nu! :)
    KRAM /Ulrika

    SvaraRadera