måndag 7 april 2008

Bloggar med havsutsikt...

...är vad jag gör just nu!! Vi har äntligen flyttat och har installerat kontoret på övervåningen med datorn framför fönstret. Jag sitter och tittar ut över havet och bara njuter!! Det är så otoligt underbart att bo i hus att man inte tror att det är sant! Och vi bara älskar vårt hus, ju längre vi bor i det desto mer älskar vi det!! Det är helt perfekt stort med en perfekt trädgård, perfekt planlösning och perfekt område... Vi är så nöjda!!

Flytten har förövrigt varit i kaosets tecken... På fredagen när flyttlasset skulle gå åt inte Axel någon frukost... Tänkte inte så mycket på det, jag hade ju så mycket att göra... Till lunchen åt han bara lite grann och satt och petade i maten som han aldrig brukar göra. Sen sov han två timmar... Jag tycke det var rätt bra eftersom vi hade så mkt att göra.. Sen skulle vi fika och då ville han inte ha kex... Konstigt... Sen rapade han lite i sin stol och jag sa, "det ser ut som han ska spy..." Sekunden senare var det kräks överallt! Och så fortsatte flytten... Axel kräktes i backen utanför, utanför släpkärran, i vasken, i sängen, på golvet, ja, man kan säga överallt... Men vi flyttade glatt på, skam den som ger sig...

Natten mellan fredagen och lördagen kräktes han massor och var helt skakig... På lördagen var han jättedålig med hög feber och frossa. Han bara sov och sov och satt på oss däremellan. Dessutom blev Björn dålig på lördagmorgonen, och jag som skulle jobba fick VAB:a... Ingenting fick vi ju heller gjort här hemma, det är kartonger och grejor precis överallt!!

Axel är fortfarande dålig, så fort han dricker eller äter det minsta kommer en jättegigantdiarré... Imorse kräktes han också igen... Stackars lilla putten, jag tycker så synd om honom.. Inte har han kunnat glädjas åt sitt nya hus det minsta... Jag var i kontakt med SVU idag, de rekommenderade teskedsvis var femte minut... Hur lätt nu det är med en 20 månaders med mycket egen vilja... "Drick nu fast du inte är törstig, nej nu får du inte dricka mera fast du är supertörstig..." Hur förklarar man det? Men vi gör väl ett försök... Just nu sover han middag... Har har blivit så lätt också, jag undrar hur mycket han har gått ner... Han känns som en liten sparv när man lyfter honom... Björn har i alla fall piggat på sig och är på jobbet...

Lite kort har vi tagit inifrån huset, överföringsgrejen till kameran är dock i någon av de ouppackade kartongerna, så ni får vänta lite... Fint är det i alla fall!!

Nu ska jag göra lite vettiga saker istället för att sitta här... Kram från en lycklig villaägare!!

3 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Supergrattis till nya huset! Skönt att ni kommit på plats och verkar trivas. Får väl komma och inspektera nångång ;-)
    Om 1,5 veckor är det våran tur och jag längtar och längtar!
    Hoppas lillkillen kryar på sig snart!
    Kram Therese m familj

    SvaraRadera
  2. GRATTIS så JÄTTEMYCKET till huset! HÄRLIGT! Vi kommer å hälsar på nångång!

    Stackars lilla Axel. Mitt hjärta gråter över att är så dålig! :( STACKARN! Usch det är JOBBIGT när ens barn är så dåliga! :(

    Krama om er och krya på Axel!
    Love you! /Ulrika

    SvaraRadera
  3. ETT STORT GRATTIS!

    Jag håller med om att det är underbart att bo i villa. Jag har i dagarna börjat påta i trädgården och planterat syren osv...
    Stortrivs...

    Kram Joanna

    SvaraRadera