måndag 28 april 2008

Axels första akutbesök...

...har vi tyvärr varit på idag. Axel blir mer och mer modig, han testar hela tiden nya saker och vad han klarar. Ibland är han dock lite överoptimistisk. Idag provade han att gunga och hoppa i soffan, tappade balansen och slog handlöst pannan i soffbordets hörn... Ett jack likt Harry Potters, blev resultatet och blodet sprutade... Sjuksköterskemamma som man är åker man ju inte i onödan, men när det inte ville sluta blöda efter drygt en timme och vi hade ätit lite, ringde jag till min gamla arbetsplats... Vi fick komma in och Axel blev både limmad och tejpad, dock under våldsamma protester från hans sida. Hoppas det läker ihop fint, det är ju lite trist ställe det sitter på...

Träningen som jag anmält mig till fick jag avboka och sen var vi ute i trädgården och pysslade istället. Klippte färdigt rosorna och Björn fick upp en av grindarna. Axel busade med hunden och hängde på den nyuppsatta grinden så den fick sättas upp igen.

Måste ju också skriva om Axels nya skor... I lördags var Axel hos mormor och morfar hela dagen, jag jobade ju och Björn skulle fixa hemma. Jag nämnde i förbifarten att han behövde nya skor, och när jag hämtar honom är han helt i extas!! Han har fått skor med Byggare Bob och som dessutom blinkar när han springer! Gissa om han är lycklig!! Det har knappt gått att få dem av honom. Idag har jag dessutom köpt Byggare Bob strumpor på Tradera, allt för att matcha... Nu ska jag gå och ta nåt att äta, hungrig är jag visst jämt... Ha det bra allihop!! Kram!!

2 kommentarer:

  1. NEJ! Stackar lilla Axel! Att han ska göra sig så illa! :( UCSH! Det gör ju ONT att slå sig! :(

    Han fick ju "plåster på såret" med skorna! :) SKOJ!!

    KRAMAR i MASSOR på er! /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Låter inget vidare med jacket i pannan.... Här har vi magsjuka för femte dagen i rad, men jag hoppas det börjar ge sig. Jag och A verkar ha klarat oss, men stackars lilla Felicia mår inte så värst.
    Flytten har gått finfint och vi njuter verkligen av huset! Måste bara få upp ett staket också, så att jag vågar släppa Zatoya lös. Vore väl ingen höjdare om hon börjar med att jaga grannarnas katter..... ;-)
    Det ska bli jätteskoj att träffas om ett par veckor!
    Ha nu en riktigt skön helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera