måndag 12 maj 2008

Barnkalas...

... i långa rader har vi varit på i helgen. Vi stack iväg till Uppsala i fredags så f0rt Björn slutade jobba och landade i Knivsta vid sjutiden. Vädret var underbart redan i fredags och efter att barnen kommit i säng satt Jessica och jag faktiskt ute en stund trots att klockan var mycket. Härlig sommarkänsla! På lördagen stack Jessica, jag och smågrabbarna iväg till Arlanda stad för lite shopping. Lite sommarkläder till Axel blev resultatet. Bl.a. ett linne med Blixten McQueen på till Axels stora lycka! Vi lunchade där också, riktigt mysigt hade vi det! På eftermiddagen var det kalasdags, Lovisas 1-årskalas och Antons 3-årskalas. Vi satt ute och barnen sprang runt och lekte, det var riktigt härligt! Axel fick också prova på att bada i vattenspridare för första gången, bland det värsta han varit med om... Men de större barnen tyckte det var roligt!! Jättekul också att träffa Therese igen, min gamla hundkompis som tyvärr lyckas bo i annan stad än mig för jämnan! Fick också träffa hennes dotter Felicia igen, det var ju länge sedan. Och titta lite på Thereses mage som växer och växer, Felicia ska bli storasyster i juli. Roligt! På kvällen var jag och Jessica och tittade på deras nya hus, ett jättefint hus i centrala Knivsta, väldigt likt vårat hus till stilen! Fick lite tips och inspiration vad som går att göra! Helt underbart väder var det hela lördagen, när vi kom hem från Therese var klockan halv tio och jag gick ändå i linne!

På söndagen var Axel ute och lekte på förmiddagen, det är riktigt härligt att hälsa på i radhusområde! Fullt med barn precis överallt och inga bilar att vara rädd för. Axel körde Bobbycar som en galning, runt runt i kvarteret! Han hade jättekul!! Efter lunch bar det av in till Uppsala, nu var det Theodor som hade kalas. Det blev litet minikalas, Theodor var sjuk i hög feber, men vi fick lämna våra presenter och äta goda kakor och god jordgubbstårta i alla fall! Roligt att få se Theodors rum också, han har ju eget rum nu lillkillen!! På eftermiddagen åkte vi hemåt igen och kom hem till vårt älskade hus.

Idag tog jag och Axel det riktigt lugnt på morgonen, vi gick inte ens promenad med Bosse. Han fick pyssla runt i huset och jag pysslade och lite grann. Sen lämnade jag honom på dagis vid 10.30 och gick med Bosse i mina gamla kvarter. Gick förbi vår gamla lägenhet och kikade in lite... När jag kom hem rensade och grävde jag om vårt trädgårdsland, ska försöka få ner lite frön och lite potatis där imorgon tänkte jag. Nu sitter jag på jobbet och latar mig, väldigt lugnt för tillfället!

Nåt annat som har hänt?... Nej, inte vad jag kan komma på just nu... En magsjukeomgång till har vi hunnit med, Björn och jag var dåliga. Dessutom skulle vi haft kalas då, dessutom var svärmor och svärfar här... Kalaset fick bli inställt och svärföräldrarna fick klara sig lite på egen hand första dagarna, så det gick rätt bra ändå...

Nu ska jag se om jag kan göra nåt vettigt...

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Jo du, tårtan var svåräten, men som tur var god iaf! :)

    Teodor (utan h!! ;) ) hade igår på kvällen (han sov då när vi gick upp, till ca 17.)40,0 graders feber! :( INTE kul! Idag har han "bara" haft 39.6.... UCSH O FY!

    Kramar på er JÄTTEMYCKET!!! :)
    /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skoj det var att ses! Och att få träffa Axel igen, som vuxit så mycket! Hoppas vi har möjlighet att komma förbi er nångång framöver också, och få se erat hus. Det vore roligt!
    Fick jag några bra kort så mailar jag över dom. Ska bara få upp datorn först, och hitta sladden till kameran.... ;-)
    Vi hörs!
    Kram Therese

    SvaraRadera