torsdag 6 februari 2014

Ibland på promenaderna...

ser jag plötsligt hur Leia blir otroligt stressad. Stressad och livrädd. Hon går slickad vid min sida, svansen mellan benen och tittar sig hysteriskt runt om i skogen. Detta är alltid på kvällen, jag blir alltid lika panikslagen och livrädd. Jag inser ju att Leia inte är så rädd för våldtäktsmän och mördare utan jag har antagit att det varit något annat djur. Typ vildsvin, varg eller björn. Ja, det här är ju på gångbanor i villaområden då. Men uppenbarligen finns det sådana här farliga djur här eftersom Leia blir så panikslagen. Jag brukar skärrad ta mig från platsen med raska steg.

Idag såg jag att Leia stod och nosade i ett spår. Jag såg henne bli låg, svansen mellan benen och öronen slickades bakåt. Åh nej tänkte jag, inte igen. Av ren nyfikenhet gick jag nu fram för att se på rovdjurets spår. Jag upptäckte spåren. Som var en hares...

Leia var dock forfarande lika skärrad. Själv var jag lite lugnare....

1 kommentar: