lördag 1 juni 2013

Älskade älskade små barn!

Den här dagen för ett år sen låg ni i varsin kuvös. Inatt ligger ni i varsin säng, bredvid varandra i ert rum.

Den här dagen för ett år sen hade Oscar en tub i halsen och Elin en mask över ansiktet, och maskiner hjälpte er att andas. Inatt snusar ni med näsorna inborrade i era snuttefiltar.

Den här dagen för ett år sen fick ni näring via dropp och lite lite bröstmjölk insprutat genom en sond i näsan. Ikväll har ni ätit makaroner, majs, avokado, skinka, melon, födelsedagstårta, välling och gröt.

Den här dagen för ett år sen låg jag i ett rum på en annan avdelning och hade för ont för att kunna komma er nära så ofta jag ville. Ikväll har jag varit i ert rum ett par gånger, stoppat i napp, lagt tillrätta, stoppat om.

Den här dagen för ett år sedan grät jag och undrade om vi någonsin skulle få ta hem er. Idag har jag firat er första födelsedag och skrattat åt era underbara påhitt.

Älskade älskade barn. Jag är så oändligt tacksam att idag är idag!!
















3 kommentarer:

  1. Stort, stort grattis <3 Tänk var ett år kan förändra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!! Ja, när man tänker på det så är det ofattbart!! Men fantastiskt!!

      Radera
  2. Åh så himla underbart!!!underbart

    Barnen som hade allt emot sig från början har nu hela framtiden för sig!!
    En mörk historia har blivit en solskensberättelse!!!

    De växer och frodad! Så himla härligt! !

    Jag är sååå glad för att de finns!!!!

    Grattis igen!!

    (Du borde skriva en bok om din/era upplevelser när ni smält det!!! Det skulle nog va bra för andra i er situation att få läsa!!)

    Stooora kramar o mycket kärlek från oss!!

    SvaraRadera