lördag 8 juni 2013

Det är nästan overkligt...

men tiden som mammaledig är slut för den här gången. Sen en vecka tillbaka är jag heltidsarbetande småbarnsmamma.

Efter 18 månader av sjukhusvistelser, sjukskrivningar, vård av barn och tillslut föräldraledigt så är jag tillbaka på jobbet. Tillbaka på det jobb som jag aldrig riktigt hann börja på innan allt hände.

Jag ska inte sticka under stol med att jag har känt mig osäker. Osäker på om jag kom ihåg något alls, om jag skulle klara det, om nån kom ihåg mig (ja man får lite knäppa tankar som isolerad...), och om det verkligen var det här jag ville. Och ja, jag önskade ibland att det vore mitt gamla jobb jag skulle gått tillbaka till. Mitt jobb som jag kunde på fem fingrar, som satt i ryggmärgen och med människor som jag kände så mycket mer.

Men. Nu är jag så glad att det inte var så! Jag har nu haft fem fantastiskt roliga dagar på mitt jobb, jag har utvecklats mer än jag gjort på flera år och jag älskar det jobb jag har!! Jag njuter ärligt talat av varje sekund där! Inte bara för att jag får låsa dörren när jag går på toan eller äta utan ett barn i famnen utan för att det faktiskt är skoj!!

Jag har fortfarande lite ångest för saker som jag tänker kan hända men jag vet innerst inne att det mesta ordnar sig.

Och en sak som jag blivit sjukt bra på efter ett år med tvillingar: att prioritera. För det gör man konstant med två bebisar. Och det behöver man även kunna som IVA-sköterska;-).




3 kommentarer: