söndag 13 november 2011

Michael Jacksson, Spiderman, ninja och en tomte...

har alla varit här på besök i helgen. Man skulle lätt kunna tro att det är den här helgen Halloween infaller, men icke... Det är bara Axels oerhörda sug efter att ständigt vara utklädd som ger sig till känna. Den här helgen har han dessutom haft besök av sina sysslingar, Alfred, Wilmer och Elvira och lyckan var ju fullständig när även Alfred gillade att klä ut sig... Så det har varit en hel del olika kreationer...

I fredags ägnade jag hela dagen åt att ringa till olika sjukvårdsinrättningar. Att vara patient eller anhörig är helt sinnessjukt inser man, man bollas runt runt runt och man genomskådar olika lögner som personalen försöker sig på... Helt absurt!! Jag är ju som ni alla vet själv en av dem (personal) och när inte ens jag som vet hur allt i vården funkar kommer igenom så förstår jag ju att ingen annan heller kommer dit... Hur som helst, efter hundra vändor, samtal, telefonköer, telefontider och en och annan vettig människa så löste sig i alla fall allt tillslut. Precis lagom till att Björns kusin Jannica med familj stannade bilen utanför.

4 barn under 6 år, två hundar och fyra vuxna är en rolig och fartfull kombination! Det var inte så många lugna stunder precis, men jag tror alla hade en rolig helg! Axel älskar verkligen att ha besök av sina släktingar här!

I lördags var vi i Vimmerby, jag fick äntligen nya vinterskor shoppade till Axel. Rätt vad det är ligger det väl en decimeter snö ute när man vaknar, då är det inte så lägligt med gympaskor till dagis...

När alla hade åkt idag tog jag hundarna och gick en långpromenad. Jag la även in lite träning med Leia, först några markeringar och sen när vi kom till en fotbollsplan ägnade vi oss åt lite dirigeringsträning. Hon var välidgt duktig till en början, men så fort jag lägger på minsta störning (boll utlagd som hon inte ska springa till...) så funkar det inte. Då får jag korrigera henne och sen gör hon inget mer alls... Jag försökte det som Anita tipsade om, att öka dragningen på dit hon ska, men då blir det liksom som att hon helt glömmer störningen. Det är helt enkelt det som har den mesta dragningen som hon går till. Får väl finurla lite på det här, är det någon som har några spännande tips får ni gärna höra av er...

Nu är det snart sovdags, imorgon är en väldigt tidig morgon... Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar