måndag 7 november 2011

Det fanns en tid...

när jag jämt bloggade när jag satt på bussar fram och tillbaka... Det var ganska praktiskt, man slog ihjäl busstid och man fick bloggen uppdaterad med oväsentligheter. Nu är jag åter på bussen så här kommer ett meningslöst blogginlägg:

Ja, jag har alltså återigen tillbringat en helg norröver... Den här gången hade jag dock pälsklingen med mig, i allafall till en början. Vi var i Globen på Roxette i torsdags kväll. Att vara på Globen med nästan 10 000 andra (varav en svinfull, galen ryss som sedemera blev utslängd) var i sig en upplevelse. Att inse att den musik och sång man hört i åratal på radion faktiskt kommer från människorna på scenen några tiotal meter ifrån mig var en ännu större upplevelse. Och att få njuta av Marie Fredrikssons grymma röst var nog den allra största. Då gjorde det ingenting att man inte är det allra största Roxettefanset! Mitt bekymmer att det nere på parkett (där vi hade platser) bara skulle vara 16-åringar tog Björn genast ur mig med orden "vilka 16-åringar tror du lyssnar på Roxette? Vi är gamla nu..." Och det stämde ju!

Fredag och lördag tillbringades med långa hotellfrukostar, shopping, restauranger, bio och allmänt slapp tid. Mysigt och välbehövligt!

I lördags åkte Björn hem och tog hand om barn och hundar ( Axel hade sin vana trogen vaknat runt halv sex varje dag hos mormor och morfar och känner jag hundarna rätt så hängde de nog på vid den tiden.) Så jag misstänker att en viss lättnadens suck drogs på Elofsbacke när lugnet lägrade sig:-)

Själv åkte jag till Mimmi och Daniel i Uppsala där jag bjöds på fantastiskt god mat, kultur och trevligt sällskap. Det var bara Troy som inte var så glad att se mig (vi skyller på utbrändhet) men det löste sig efter några leversnittar som jag lägligt hade i fickan!

I söndags slog jag nytt stegrekord (är med i stegtävling på jobbet) med drygt 27000 steg. Mimmi och jag gick ner p stan, tog bussen och mötte upp Jessica och sen gick vi en rejäl runda på gamla sentimentala platser i Flogsta och Hågadalen. Åh vad jag längtade tillbaka till den tiden just då!!

Sen var Mimmi och jag värda sushi, äpplekaka, glass, godis, film och en smoothie... Man vill ju liksom inte riskera att tappa nåt gram:-)

Idag har det varit skola hela dagen, sista kursen innan examen började idag. Vi ska skriva en projektplan ( inför en ev. magisteruppsats). Jag och min skrivkamrat ska skriva om patientdagböcker på IVA, vinklat ur personalens synvinkel. Känns riktigt kul!

Imorgon är jag tillbaka på IVA igen, nu "på riktigt" och inte som student. Känns inte som nån jättestor skillnad...

Står just med bussen i Norrköping, hoppas vi kör snart, jag längtar hem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar