fredag 18 februari 2011

Fortsatt infektionsavdelning...

...har vi här hemma. Axel har fortfarande, på 6:e dygnet hög feber, fortfarande runt 40 grader. Idag kom vi ju tillslut, efter många om och men, till vårdcentralen. De bekräftade väl bara vad jag visste, att det är influensa, och att det inte är så mycket att göra åt. Men det var ändå skönt att veta att det inte är nåt annat, hon lyssnade på hans lungor, tittade i halsen och öronen. Allt såg bra ut, men han är lite uttorkad. Det är svårt för han vill verkligen absolut inte ha någonting att äta och heller inte någonting att dricka. Han kan ta en liten minimal klunk ibland men inte mer. I början åt han glass, men inte ens det vill ha ha längre. Så då kan ni ju tänka er att det är en sjuk gosse jag har... Efter doktorn åkte vi och lyxhandlade på Kvantum, han fick välja allt han ville ha. Han valde en kassaapparat, Fanta, Coca-Cola, färska jordgubbar och Ballerinakex. Kunde inte gjort det bättre själv... Han har väl druckit ca 2 cl var från Fantan och Coca-Colan, men vi kämpar på. Stackars tänder, de fräts väl sönder av allt socker, men så får det väl vara nu i några dagar. Vi fick i alla fall en läkarbedömning så att vi kan få sjukintyg till nästa vecka. Man måste ju ha det numera när man VAB:ar över 7 dagar. Något som vi aldrig varit med om tidigare... Oavsett om han blir feberfri eller ej i helgen får han vara hemma några dagar till nästa vecka, det lär ju ta tid att återhämta sig efter den här pärsen...

Mitt plugg har verkligen fått lida den här veckan, det är inte så lätt att göra det samtidigt som man tar hand om sjukt barn. Går inte alls skulle jag vilja säga... Nästa vecka har vi obligatoriska seminarier måndag och tisdag, dessutom ska jag jobba natten till måndag. Så då ska mormor vara hemma för VABB, Vård av BarnBarn. Snällt av henne!!

Idag är det fredag och jag sitter och väntar på att Björn ska komma hem. Tänkte ta mig en rejäl runda med hundarna och även träna lite med Leia. Hon har varit lite odräglig sista dagarna på koppelpromenaderna, drar och sliter och är allmänt stressad. Jag tror det beror på all inneboende energi hon har nu när hon knappt får gå promenader och inte får jobba på annat sätt heller. Jag är i alla fall glad att hon är lugn och snäll inne...

Imorgon skulle vi på gått på frallpartaj hos min faster och kusin Klara som är hemma från Norge. Nu blir det väl tyvärr inte så eftersom Axel fortfarande har 40 graders feber. Får se hur vi löser det, om kanske jag går och Björn och Axel blir hemma. Sen jobbar jag natt imorgon också...

Nej, nog från sjukstugan. Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar